I helgen hölls modemässan Attitude Stockholm i Nacka Strand och det var många både nyfikna och modeintresserade, fashionistas, bloggare och modeller på plats.
Attitude Sthlm ska man besöka om man ska ha en rejäl portion glädje, komma från vardag och gillar mode och skönhet. Här kan man se det senaste inom make-upen, träffa toppbloggare, träffa artister och framför allt se alla nyheter. Det har visat sig att den genomsnittliga Attitude besökaren tillbringar 5 ½ timme på mässan, vilket är en lång tid.
”Det fina med det här är att folk har roligt” säger Sixten Widlöf, initiativtagare och grundare till Attitude som startade 2004.
”Vi har tagit fram även en artistscen under namnet ”Attitude Unplugged”.
Artister som man hade tagit fram var:
”- Mohombi som har över en halv miljard tittare på youtube! Helt galet!!
Mikaela Coco, ny artist som har brutit sig loss från en tjejgrupp.
Nova Miller, 13 år som ska släppas i USA nu och för första gången var på scenen.
Fred Maple en kille som numera är rockartist.
Kumba som rappar på skånska, och vunnit musikhjälpens pris så jag har letat fram artister som är helt nya, berättar Sixten Widlöf ”.
Varför startade du Attitude?
Sixten Widlöf: ”Det är inte många som vet det, men jag har en viss förkärlek till Victoria Secret produktionerna så jag ville göra en jättestor modevisning med show, proffsdansare och riktiga topmodeller. Sedan växte modevisningen runt omkring och blev bara större och större”.
Attitude är en mötesplats där företagen inom mode- och skönhetsbranschen presenterar sina senaste nyheter för säsongen och den är öppen för alla. Den som skiljer sig från modeveckan och fashion week som är till för inköparen och press.
Huvudsponsorerna: L’Oréal, BMW, Ramlösa och CND VinyLux Weekly Polish
Reporter & fotograf: Cristina Funke
info@maxnoje.se