Bevakning av event, nyheter och vimmel.
Instagram

Travel News Market en succé på sin debut

Travel News första branschmässa blev succé och ägde rum på Friends Arena. Med 122 utställare och 800 gäster blev mässan större än förväntan. Alexandra Ahlgren vann Instagram-tävlingen där Apollo, Knight Tours, Emirates var företagen som sponsrade priset. Intervju med Ellen Jurell, marketing & pr på RES Travel Magazine.

MaxNöje: Är du nöjd med Travel News mässan?
Ellen Jurell: Ja, vi är jättenöjda. Dels för att vi sålde slut och att vi lyckades skapa en ordentlig mötesplats här i Stockholm. Det var drygt 800 gäster som kom och det har varit mycket bra stämning och vi har fått otrolig bra feedback med rejäla komplimanger där de sagt att de kommer nästa år. Det var över förväntan.

MaxNöje: Vad är anledningen till att det kom så många?
Ellen Jurell: Dels har vi pratat med stora organisationer, och när man har underlag på att de vill vara med, så vill de andra också vara med. Jag tror även att det har saknats en klassisk mötesplats.

MaxNöje: Var det något du vill ta bort eller lägga till?
Ellen Jurell: Vi får se var och hur det blir nästa år, efter att vi har undersökt vad utställare tyckte.  Kanske kan vi lägga till någon seminariepunkt. 
……...................................................................................................................................
Intervju med Lena Skogström, ordförande på PATA (Pacific Asia Travel Association)

MaxNöje: Hur tycker du Travel News Market har varit?
Lena Skogström: Det var jättebra med tanken på att det är relativ liten publik man attraherar. 122 utställare med 800 besökare är jättebra. Jag tror inte man kan ha 300 utställare och förvänta sig 1500 besökare.

MaxNöje: Varför tror du det kom så många? 
Lena Skogström: Därför Travel News är en så etablerad tidning. Den har funnit i över 20 år och det är vårt enda bransch forum. De la ut en marknadsföringsmatta som ingen annan kan göra i och med dem äger eventet och de äger tidningen.  
Vi i resebranschen märker att det svåraste är att nå ut till folk. Travel News når till alla för att den är vår störta branschtidning.  De är seriösa och de har bra rykte vilket är en bra kombination för en arrangör.

MaxNöje: Vad skulle du vilja lägga till inför en kommande Travel News Market?
Lena Skogström: Jag tror att till nästa år, och det är jag säker att det kommer att bli, är en match-making. Att man förbokar möten. 

MaxNöje: Vem hade du velat ha en match-möte med?
Lena Skogström: För mig är det inte så viktigt eftersom vi är en branschorganisation, men jag kan tänkta mig att många av de här utställarna hade gärna bokat in kunder, alltså resebyråer. Nu var det mycket free-floor och det blir slumpartat vem man träffar.

Reporter & bild:  Cristina Funke



Tipsa en vän


info@maxnoje.se

Arkiv